Explore Tanzania
Delen

Complimenten voor de kok

Hallo Marjolijn en Marloes,

We zijn inmiddels alweer bijna een week thuis na onze geweldige reis door Tanzania.
We hebben ontzettend genoten, jullie hadden alles prima geregeld. Na 4 dagen ondergedompeld te zijn in het Afrikaanse leven in de stad (Mwanza), gingen we dan naar Ndutu voor onze eerste safari, waar we werden opgewacht door George, onze gids voor de volgende 5 dagen.
De plek waar onze tenten waren opgezet, was prachtig. Er liepen zebra’s en impala’s vlakbij en ‘s morgens vroeg zagen we de leeuw lopen die ‘s nachts had lopen brullen. Wij waren heel blij met George als gids, hij heeft ons heel veel verteld over de natuur en de dieren en veel laten zien uiteraard. Maar het is ook een aardige vent met humor, die graag over Tanzania en over zijn jeugd en kinderen vertelt.
Ook de kok willen we een compliment geven, hartstikke lekker eten op een houtskool-vuurtje en gaspitje bereid.
Na een paar dagen Serengeti naar de Ngorongorokrater. Minder wild gezien dan verwacht, maar prachtige natuur en de overnachting in de Rhotia Lodge vonden we geweldig. Daar wil ik beslist nog eens heen. Een dag rust in Arusha, ook voor George, die zijn kinderen even kon zien, zijn we het Arusha National Park ingegaan. ‘s middags 2 uur gewandeld naar de waterval.
Toen moesten we helaas afscheid nemen van George. We hadden hem graag meegenomen naar onze volgende bestemming Selous Game Reserve. Doe hem de groeten en bedank hem namens ons, als jullie hem spreken. We hadden een mooie plek aan Rufiji river en hoorden ‘s nachts de nijlpaarden. Gelukkig had George ons al veel geleerd over de dieren en de natuur, want de gids die we bij Selous Rest Camp meekregen, was erg zwijgzaam. Hij vertelde eigenlijk alleen iets als we ernaar vroegen. De wandelsafari van Selous Rest Camp de volgende ochtend liep een beetje mis, omdat we volgens de gids niet betaald hadden. Dat was het enige minpuntje, verder hebben we een geweldige reis gehad.
De laatste dagen relaxen op Zanzibar was ook heerlijk!
We willen jullie bedanken voor alles wat jullie hebben gedaan, het was top! Ik wil zeker nog een keer terug naar Tanzania, er zijn nog meer prachtige parken die ik zou willen bezoeken, zoals Ruaha en Lake Manyara. Ik heb er een paar foto's bijgedaan, kijk maar of je ze wilt gebruiken.

hartelijke groeten en nogmaals bedankt!