Honderden olifanten in Tarangire

home » Reisverhalen » Honderden olifanten in Tarangire

13 - maart - 2009

Beste Marjolijn en Marloes,

De safari die jullie voor ons uitgestippeld hebben was helemaal TOP!
Zowel de opbouw van de reis als de gekozen accommodaties, het was allemaal geweldig.
Het begon al op het vliegveld waar we opgewacht werden door onze allervriendelijkste gids Elias. Hij bracht ons naar het Onsea House waar we eveneens allerhartelijkst werden ontvangen. Hoewel we daar niet op gerekend hadden, het was immers al laat in de avond, kregen we toch een heerlijke maaltijd voorgeschoteld.

De volgende dag het Arusha National Park als “opwarmertje”, hetgeen goed gekozen was door jullie. Eerst een dagje rustig aan en een beetje bijkomen van de vliegreis. ‘s Avonds weer heerlijk gegeten in het Onsea House en de volgende morgen na een goed ontbijt door naar het Tarangire National Park. Hier hebben we honderden olifanten en giraffes gezien, maar ook het park zelf heeft qua natuur de meeste indruk op ons gemaakt. De Tarangire Safari Lodge was een prima keuze. Vooral het uitzicht vanuit de tent was spectaculair. De volgende morgen op weg naar het ontbijt stond nog geen 10 meter van onze tent een olifant met haar jong te grazen. Een bijzondere ervaring. Daarna weer een gamedrive waarbij we vele dieren hebben gezien. Het is trouwens ongelofelijk wat onze gids Elias evengoed tijdens het rijden allemaal met het blote oog waarneemt. Hij ziet dieren die wij met moeite met de verrekijker kunnen ontdekken.
Na het Tarangire Park zijn we naar Lake Manyara gereden waar we ook een korte gamedrive hebben gedaan. Vervolgens werden wij door onze gids naar onze tented-lodge Rhotia Valley gebracht. Dit vonden wij op afstand de leukste Lodge. Prachtig gelegen, kleinschalig, overheerlijk eten en geweldig gastvrije mensen. Maar ook het gegeven dat de winst naar het weeshuis gaat sprak ons bijzonder aan. Overigens raden wij een ieder aan dit weeshuis te bezoeken.
De volgende ochtend één lange gamedrive als doorreis naar de Ndutu Safari Lodge, waar we in de middag aankwamen. Ook hier hadden we een prima kamer en ook deze lodge is prachtig gelegen. Het kampvuur dat tegen de avond al aangestoken wordt is een gezellige pleisterplek om onder het genot van een drankje met andere gasten wat ervaringen uit te wisselen. De dagen daarop hebben we gamedrives gedaan in de Ngorongoro Conservation Area en de Serengeti. Al die langgerekte kuddes gnoes, zebra’s en gazellen is een overweldigend schouwspel. Alleen hier al hebben we vier van de ‘Big Five’ mogen aanschouwen, maar ook veel cheeta’s, gieren, etc. etc.
Maar we vonden het écht een extraatje dat we weer voor twee nachten terug mochten naar Rhotia Valley. Vandaar uit zijn we als uitsmijter naar de Ngorongoro Krater geweest, waar we ook vele beesten hebben gezien. Zo ook een neushoorn met haar jong -de laatste van de ‘Big Five’-, hoewel ze wel wat ver weg waren, maar toch!
Uiteindelijk was het jammer dat we Rhotia Valley weer moesten verlaten, want dat had toch wel een bijzonder plekje in ons hart verworven.
Na het ontbijt terug naar Arusha waar we in de middag aankwamen. Het was een goede keus om hier een dagkamer te reserveren, want je kunt je dan toch goed voorbereiden op de terugreis.

Al met al hebben wij dus een fantastische reiservaring opgedaan en zullen iedereen die naar Tanzania wil jullie als reisorganisatie aanbevelen.
Wat daar ook bij meespeelt is dat wij het bijzonder prettig vonden dat we in alle aanbevolen lodges in het Nederlands konden spreken en niet te vergeten onze geweldige gids, die ons van alles heeft verteld over het land en de dieren.