Explore Tanzania

Huwelijksreis safari, Zanzibar en Pemba

Huwelijksreis Frank & Marjolein
1 September t/m 17 september

Zondag 1 september vertrokken we van Amsterdam naar Kilimanjaro. Wij kwamen daar aan om 19.45 plaatselijke tijd en daar werden we ontvangen door een medewerker van Wayo Africa en hij bracht ons naar Karama Lodge net buiten de stad Arusha. Een prachtige locatie met mooi uitzicht.

Maandag 2 september vertrokken we na het ontbijt in een privé jeep met onze gids, Zephania, richting Tarangire Park. Het klikte direct met “zeph the man” en we wisten meteen dat het een gezellige en fantastische ervaring zou gaan worden.  Onderweg zie je een hoop en Zeph vertelde het een en ander. De wegen zijn niet zoals wij het gewend zijn, dit wordt dan ook ‘the african massage’ genoemd .

Bij de ingang van het Tarangire NP gingen we meteen op gamedrive. Dak open en we zagen gelijk olifanten, zebra’s, gnoes, apen en nog veel meer. Zo spannend om voor de eerste keer deze dieren in het wild te zien. We verbleven in Tarangire Safari Lodge, een aanrader. Fantastisch uitzicht en olifanten die gewoon langs je tent lopen. Na inchecken en een heerlijke lunch zijn we verder op gamedrive gegaan in het park. ’s Avonds heerlijk gegeten en vroeg naar bed om de volgende ochtend weer vroeg op pad te gaan.

Dinsdag 3 september vertrokken we na ons ontbijt richting Lake Manyara NP. De afstanden zijn groot om te rijden, maar de omgeving is zo mooi dat je dit helemaal niet in de gaten hebt. Je ziet van alles en stopt geregeld om foto’s te kunnen maken. Hoogtepunt in Lake Manyara waren de twee leeuwinnen die in een boom lagen te slapen. Ook de olifanten die langs de auto lopen is waanzinnig om mee te maken. We verbleven in Rhotia Valley Lodge, een fantastische locatie met uitzicht over Ngorongoro forest, waar we de volgende ochtend naar toe zouden gaan. De rit naar de Lodge is bijzonder, je gaat naar 1700meter hoogte over een onverharde weg. De winst van deze lodge gaat naar het weeshuis daar vlakbij.

Woensdag 4 September vertrokken we naar de Ngorongoro krater. Door een prachtig regenwoud waar je meteen bavianen ziet, stop je op een uitzichtpunt. Dit is werkelijk adembenemend en je hebt zicht over de gehele krater. Verder afdalen en dan kom je in de krater, hier hebben we de gehele dag een gamedrive gedaan. Hier zijn heel veel flamingo’s, maar ook hyena’s die vlakbij de auto komen en we hebben hier de neushoorn gezien. Helaas van een hele grote afstand, maar het zou wel de enige blijken te zijn die we zullen zien.

Einde van de dag reden we naar Ndutu, waar we verbleven in Ndutu Safari Lodge. Hier zijn veel acaciabomen en dus ook giraffen. Een groep buffels voor de deur en op deze locatie huizen ook de genetkatten.

Donderdag 5 september vertrokken we heel vroeg (voor zonsopgang) om richting Serengeti te gaan. Dit werd een speciale ochtend, we hebben diverse cheeta’s gezien met welpen (etend van een impala en drinkend bij de moeder) en we hebben met een troep van 4 leeuwinnen en 9 welpen een uur lang meegereden op zoek naar een schaduwplaats. Daar aangekomen gingen de kleintjes drinken bij de moeders. Onbeschrijfelijk om dit mee te maken. ’s Avonds kwamen we aan in Green Camp in het noorden van de Serengeti. We hebben van 06.00-18.00 gereden, maar wat een adembenemende landschappen en met het gamedrives onderweg vliegt de dag zo om. Green Camp is echt aan te raden, je kampeert midden in de Serengeti. Je krijgt een luxe tent met open lucht badkamer, een unieke ervaring. Je hebt een eigen ober en eigen restauranttent, je voelt je een VIP kampeerder.

Komende twee dagen (6 en 7 september) reden we rond in de Serengeti om fantastische dingen te zien. De migratie van de gnoes is geweldig om te zien. Het wachten met de jeeps in de bosjes en dan rijden als de gnoes gaan oversteken, is erg bijzonder en grappig om mee te maken. Hier hebben we ook de luipaard, gieren die een net overleden gnoe opeten, een hoop leeuwen, nijlpaarden en nijlkrokodillen gezien.

8 september gingen we met kleine vliegtuigen naar Zanzibar. Een prachtige vlucht over Ngorongoro.

We verbleven t/m 12 September op Matemwe Beach Village. Een paradijselijke accommodatie, witte stranden, blauwe zee en groene (palm)bomen. Heerlijk eten, luxe villa (de Shamba Suite) en een fantastisch zwembad. Heerlijk relaxen dus. We hebben nog 1 dag wat excursies gedaan naar Jozani Forest (een regenwoud met de inheemse Colobusaap), Changuu Island (gevangenen eiland met reuzenschildpadden) en Stone Town (de oude stad). Leuk om te zien en aan te raden om te doen.

Vrijdag 13 september vertrokken we naar Pemba Island, ons laatste verblijfplaats (Fundu Lagoon). Je komt aan per boot op een tropisch paradijs. Het is haast niet te beschrijven hoe mooi het daar is. Zeer vriendelijke mensen, fantastisch eten, een lodge met uitzicht over de zee en zonsondergang. Overal zijn barretjes, waar je heerlijke coctails kunt bestellen. Alles is hier inbegrepen en je wordt behandeld als een ster. We hebben nog een excursie gedaan naar een klein dorpje en met kanovaren langs de mangrove bomen. Een fantastische afsluiting van een zeer speciale huwelijksreis.

Explore Tanzania heeft werkelijk alles tot in de puntjes geregeld, we hoefden dan ook nergens over na te denken en konden volop genieten van de reis. Overal stonden medewerkers klaar om ons op te halen, weg te brengen en te begeleiden.

Marloes en Marjolijn, ontzettend bedankt!

Groetjes Frank en Marjolein

PS jullie krijgen de groetjes van Annet (Tarangire Safari Lodge) :)