Explore Tanzania
Delen

Vanuit onze lodge prachtig uitzicht

Hallo Marloes,
Na even een korte reactie te hebben gestuurd, mail ik bij deze ons reisverslag.
In de eerste plaats hartelijk bedankt voor het regelen van deze prachtige vakantie. Op zondag 17 januari vertrokken wij vanuit een besneeuwd Nederland naar Tanzania. Na een goede vlucht kwamen we aan op Kilimanjaro Airport, met een temperatuur in de avond van 26 gr. Van Kia lodge stonden ze al klaar om ons op te halen. Na nog een heerlijk wijntje te hebben gedronken zijn we gaan slapen, toch enigszins vermoeid van de reis.
We zijn één nacht in Kia Lodge geweest, overigens een hele mooie accommodatie.
Onze gids James kwam ons om 9 uur ophalen, om naar nationaal park Tarangire te gaan. We hebben hier veel dieren gezien, olifanten, giraffen, impala’s etc. Vanuit onze lodge hadden we een prachtig uitzicht op de Tarangire. We zijn hier twee dagen gebleven.
Het volgende park was Lake Manyara, onderweg hebben we het dorpje Mto wa Mbu bekeken, wat ook zeer de moeite waard was, de prachtige bananenplantage, scholen, en de lokale markt. We hebben bananenbier geproefd. En als afsluiting een heerlijke lokale lunch. Ook tijdens de game drive hebben we weer van de mooie dieren en de natuur kunnen genieten.
We overnachten bij Rhotia Valley, een prachtige locatie. Een hele warme ontvangst. Gezellig met zijn allen bij de open haard gezeten, en lekker nagepraat.
De volgende dag naar de Serengeti, ook deze dagen weer veel wilde dieren gezien, wat vooral indrukwekkend is, is de migratie van de wildebeesten. Ook hier hebben we echt van genoten. De eerste nacht in onze tent werden we uit onze slaap gehouden door leeuwen. Om 3 uur ‘s nachts kwam James aan rijden met zijn auto om te vragen hoe het ging en te vertellen dat er leeuwen rondliepen. Maar wat een prachtig park is de Serengeti. En wat een heerlijke maaltijden kookte Peter voor ons, we werden echt verwend, door het team van Wayo Africa, onze complimenten hiervoor. Na een laatste ontbijt in het Green Camp namen we afscheid van Peter, Alfred en Hamisi.
We gingen naar de Ngorongoro krater, ook heel indrukwekkend. Ook hier weer veel dieren gezien, de laatste van de big five, de neushoorn, verder flamingo’s, leeuwen, wildebeesten, zebra’s. We zagen ook weer masai die in krater rondtrekken met hun vee, ook altijd een kleurrijke verschijning. Om vijf uur kwamen we weer bij Rhotia Valley en werden wederom ontvangen met een warm doekje als opfrisser en een heerlijk sapje. De volgende dag heeft James ons naar Arusha airport gebracht, en hebben we afscheid genomen van hem.
Wij vlogen naar Zanzibar, ook een prachtig eiland. We hebben een rondwandeling door Stone Town gemaakt met een gids, we hebben hier ook erg van genoten, en heel veel gezien van de stad. De volgende dag werden we naar Matemwe Beach Village, maar eerst hebben we nog een Spice-tour gedaan. Matemwe beach was een prachtige lodge, we hebben een paar dagen lekker rustig aan gedaan, en genoten van het mooie weer, het strand, en nog gevaren met een dhow. Op zaterdag vlogen we weer terug naar Dar es Salaam, en ook daar stond weer iemand te wachten om ons naar Slip-way te brengen. Na nog een heerlijk diner en even rondkijken in Dar es Salaam werden we weer terug gebracht naar het vliegveld, en konden we aan onze terugreis beginnen. Door het slechte weer in Nederland had het vliegtuig drie uur vertraging. Maar wat een mooie reis, alles klopte en was in de puntjes geregeld. En Tanzania is een prachtig land. Explore Tanzania, Wayo Africa hartelijk bedankt, het was fantastisch.