Oase van rust

9 januari 2023 | Hermien en Helma

Tanzania & Zanzibar, januari 2023.

Op 9 januari 2023 zijn we van Dusseldorf naar Dar es Salaam gevlogen met Qatar Air. De chauffeur stond op ons te wachten, het avontuur kon beginnen.
Over een afstand van 1 km deden we al meer dan 1 uur !! Wat een drukke chaotische stad, ons hotel Mediterraneo was een oase van rust aan het strand, buiten het drukke centrum.

Op dag 2 een stadstour gedaan en oa het Nationaal Museum bezocht, daarna op naar onze volgende bestemming: Selous Wilderness Camp op 5 uur rijden van Dar es Salaam.
Alleen met een bootje is het Camp te bereiken, daarna een warm welkom met een lekker drankje en een koel doekje.
Onze tent is groot en middenin de bush. De volgende dag gaan we op pad om hopenlijk veel wild te zien in het Nyerere National Park.
We zien snel giraffes, knobbelzwijnen, veel impalas, nijlpaarden,prachtige vogels en apen. Helaas geen olifanten en leeuwen..
Het eten en slapen in het camp is een ware belevenis, geen elektra s’nachts en de geluiden van de jungle op de achtergrond.
De bootsafari op de laatste dag was leuk, met een prachtige zonsondergang als hoogtepunt.

Na dit avontuur vertrekken we met een klein vliegtuigje naar Zanzibar, Stone Town is onze volgende bestemming. Hier bezoeken we natuurlijk het museum van Freddy Mercury, de Anglicaanse kerk,dit was in het verleden de plek waar slaven verhandeld werden. Heel bizar. Met een bootje zijn we overgestoken naar Prison Island waar de grootste Kolonie landschildpadden leeft. Sommige zijn wel 150 kg. Erg leuk.

Daarna na een resort aan de kust in Kizimkazi, mooie uitzichten en een hele rustige bestemming..

Tot slot zijn we nog een aantal dagen in Jambiani geweest in het Fun Beach Resort, een heerlijke plek om af te sluiten. Het zwembad pal voor de deur en direct aan zee.
In Paje hebben we wat snelle inkopen gedaan en het Seaweed Centre bezocht, een interessant project opgericht voor vrouwen die hier een kans krijgen om een eigen bescheiden inkomen te verdienen. Van de zeewier worden heerlijke produkten gemaakt zoals zeep, massageolie en andere heerlijke verzorgeingsprodukten. Alles 100% natuurzuiver.
Het hele proces mag je tijdens de rondleiding zien, heel leuk uitstapje en natuurlijk wat spullen gekocht ter ondersteuning van dit mooie project.

Na een reis van 3 weken moe en een beetje bruin terug in het koude Holland.

Hermien en Helma

Wil jij ook zo’n prachtige reis maken?

Bekijk dan de voorbeeldreizen die volledig naar wens aan te passen zijn of
neem direct contact met ons op voor een reis op maat!